top of page

Șoarecele, pisica și cocoșul

Updated: Feb 22, 2021

Un șoarece foarte tânăr, care abia venise pe lume, a hotărât să exploreze un teritoriu necunoscut. Și aceasta este povestea pe care i-a spus-o mamei lui în urma aventurii sale.

„Mă plimbam foarte liniștit când, exact când am dat colțul în curtea următoare, am văzut două creaturi ciudate. Una dintre ele avea un aspect foarte amabil, dar cealaltă era cel mai înfricoșător monstru pe care ți-l poți imagina. "Deasupra capului și în fața gâtului îi atârnau bucăți de carne roșie crudă. Mergea neliniștit, scormonind pământul cu degetele de la picioare și lovindu-și aripile sălbatic de părțile laterale. În momentul în care m-a văzut, si-a deschis gura lui ascuțită ca și cum ar fi vrut să mă înghită și apoi a scos un strigăt pătrunzător care m-a speriat de moarte”. Puteți ghici pe cine încerca micul șoricel să-l descrie mamei sale? Nu era altul decât Cocoșul.

„Dacă nu ar fi fost monstrul acela cumplit”, a continuat șoricelul, „aș fi putut să fac cunoștință cu cealaltă creatură, care arăta atât de bine. Avea o blană groasă, catifelată, o față blândă și o privire foarte modestă, deși ochii ei erau strălucitori. În timp ce se uita la mine, și-a fluturat coada lungă și fină și a zâmbit.

"Sunt sigur că era pe punctul de a-mi vorbi când monstrul despre care ți-am spus a scos un țipăt și speriat am fugit să-mi scap viața."

„Fiul meu”, a răspuns Mama Șoricelului, „acea creatură blândă pe care ai văzut-o nu era alta decât Pisica. Sub înfățișarea sa amabilă, ea poartă resentimente adânci împotriva neamului nostru. Cealaltă creatură nu era decât o pasăre care nu putea să-ți facă nici un rău. În ceea ce privește Pisica, ea ne mănâncă. Deci, fii recunoscător, copilul meu, că ai scăpat cu viață și, cât trăiești, nu judeca niciodată după aparențe. "

Morala: Nu vă luați după aparențe.











39 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page